Van San Francisco naar Monterey

17 juni 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Zaterdag 17 juni.
Van San Francisco naar Monterey langs de kust.
Voordat we naar ons volgende hotel reden, wilden we eerst nog de stad in naar Lombardstreet, zo'n beetje het steilste straatje van San Francisco, met haarspeldbochten en bloemen. Dus 3 blokken naar het westen en 20 blokken naar het noorden en jawel we stonden onderaan. Maar we wilden het zelf meemaken dus omgereden en zelf naar beneden, want je mag en kan maar één kant op. Het ziet er spannender uit, dan dat het is. Zeker met een automaat, is het alleen een beetje remmen en sturen.
Dus op naar de kustweg en richting het zuiden. We reden eerst nog onder de highway, zo'n dubbele weg, best grappig. Maar de navigatie dacht dat we boven op reden, dus dat gaf even wat verwarring. Prachtige route langs de kust, met rotsen en grote Oceaangolven.
We zijn nog ergens gestopt om op het strand te zitten, maar er was een harde wind, best fris en eigenlijk niemand in het water. En Astrid had last van haar rug, dus we zijn rap weer vertrokken.
Het was maar 126 mijl, twee uurtjes rijden, maar door onze stopjes, en de drukte langs de kust, het is tenslotte weekeind, waren we pas om 15.30 uur in ons hotel.
Na en korte nap, zijn we weer op pad gegaan. 17 mile drive; Een prachtige route, die door de bossen, langs één van de mooiste golfbanen ter wereld, ook weer dicht langs de kust loopt. Met tussen door, de mooiste huizen die uitkijken over de oceaan. Hier wonen ook diverse filmsterren.
Er waren wel 20 vistapoints, (uitkijkpunten) en daar hebben we grif gebruik van gemaakt. Zeehonden gezien en verder op zee weer walvissen, die af en toe opdoken, met het hele lijf uit het water. Spectaculair!!
Aan het eind van de route lag Carmel, een klein plaatsje waar Clint Eastwood burgemeester is geweest. Hij heeft daar ook een restaurant aan de rand van het stadje; The Mission Ranch. Hier zijn we ook even gaan kijken, maar we zagen al snel dat we daar niet op gekleed waren. Het hele stadje was trouwens een beetje nuffig. Geen schreeuwerige reclames, alleen maar dure winkeltjes.
Dus met een domino's-pizza, naar de 24 uur van Le Mans kijkend, deze dag weer afgesloten.

1. Lijdia:
    19 juni 2017
    Is dat dat straatje uit al die file, gaaf hoor.