Dinsdag 6 juni

6 juni 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Dinsdag 6 juni
Een Jeeptour met pink Jeeps stond op het menu.
Om half 8 aanwezig zijn, dus vroeg uit de veren. Dat waren we niet gewend. Maar we waren niet de enige en om half 8 stond er een mannnetje of 50 klaar bij Pink Jeep Tours. Een prachtige bedrijf waarbij alles prima geregeld is. Opstelplek voor de Jeeps, daar mag dus niemand komen. Ze worden ook allemaal gecontroleerd voor vertrek. Chauffeurs netjes in de kleren, en allemaal een EHBO diploma etc. Mag ook wel, je gaat met mensen de bergen in en er kan van alles gebeuren. Dus op weg met Andy, onze eigen chauffeur en nog 4 meiden. Astrid voorin als co-pilot en op naar de bergen. Ik kneep hem een klein beetje, want ik wilde niet weer een Harry Potter ervaring, oftewel misselijk worden. Maar dat viel 100 % mee. Net voor het onverharde gedeelte, wordt de Jeep in 4 weeldrive gezet en en gaat het heel langzaam aan verder. Het was echt een verschrikkelijk pittige route. Denk niet dat je met je gewone SUV makkelijk meekomt. We zagen een KIA Sportage, na 50 meter al teruggaan, want de bestuurder zag het niet zitten.  We gingen over behoorlijke rotsblokken. Hier en daar stoppen en uitleg over bloemen en cactussen. Uiteindelijk waren we hoog genoeg en stopten we op een rotsplateau en konden we uitstappen en foto's maken. Maar pas op voor de ratelslangen, die we natuurlijk weer niet zagen. Hierna de bergen weer uitgereden en terug naar de stad. De rest van de dag een beetje rondgekeuteld en wat voorbereidingen getroffen voor de komende dagen. Ze hebben we een jaarkaart gekocht voor de National Parks. Je moet hier namelijk betalen om een park binnen te gaan. Soms is dat 5, 10 of zelfs 30 of 40 dollar. Omdat we heel wat parken op ons lijstje hebben, is zo'n jaarkaart 'a 80 $ het voordeligst. Er zit wel een addertje onder het gras, want een National Park is geen State Park en daar mag je dan doodleuk weer betalen.
Aan het eind van de dag nog een vitaminerijke pizza bij Domino's gehaald en voldaan en op tijd te bed.

1. Lijdia:
    8 juni 2017
    Wat een schitterende natuur, prachtig. Genieten maar.
  2. Evelien:
    Lekker genieten!!
  3. Mees Nederlof:
    9 juni 2017
    Woorden tekort voor al die diverse spannende verhalen.Heerlijk om mee te maken.
  4. Jeannette:
    Prachtig!