Zinderende Zondag

4 juni 2017 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

4 juni
Zinderende zondag.

Even een opmerking vooraf: Als je het verhaaltje leest via je IPhone, dan zie je niet alle foto's, klik je op foto's in de kop, dan zie je er een stuk meer !!!

Als je hier in Tucson Arizona iets wil ondernemen, moet je vroeg opstaan, of pas 's-avonds wat ondernemen. Overdag is het bloedverziekend heet. Zaterdag gaf de temp-meter in de auto al 105 graden Fahrenheit aan= 40 graden Celsius. Niet echt een pretje dus. What to do today? Het is natuurlijk zondag, een rustdag, maar daar merk je hier niet veel van, laat staan dat het Pinksteren is.
Na rijp beraad besloten we naar Biosphere 2 te gaan, een wetenschappelijk experiment waarbij wetenschappers onderzoeken of ze kunnen blijven leven in een omgeving los van deze planeet, de wereld. Het was een kolossaal gebouw in de bergen, wat in 1987 gebouwd is en waar in 1990 een tiental wetenschappers twee jaar in geleefd hebben. Ze deden ook allerlei wetenschappelijke onderzoeken. Na twee jaar is het project gestopt, want ze vermagerden te sterk. Ze konden niet genoeg voedingsstoffen produceren om op krachten te blijven. Er waren en zijn nu nog allerlei onderzoeken aan de gang en het was reuze interessant, alhoewel ik met mijn "Louis van Gaal Engels" niet alles goed kon volgen. Gelukkig kon Assie af en toe wat uitleggen.
Op de terugweg, een uurtje of 3 in de middag het Catalina State Park in gereden. Voor alle parken moet je hier entree betalen en dit kan zelfs oplopen tot 30 of 35 dollar. Vandaag waren we voor 7 $ binnen en dat was maar goed ook, want het was nog veel te heet om te wandelen. "You guys have enough water?" knauwde de vriendelijk vrouwelijke parkranger bij de ingang. Dus in de auto met de airco aan een bammetje gesmeerd, naast de auto wat chipmunks gefotografeerd. (zij hadden geen last van de warmte) en nog maar eens op de foto met die enorme cactussen.
Vervolgens via de MAC naar het hotel, waar de County Sheriffs met drie man sterk, lees drie SUV's het hotel onveilig maakten. Kennelijk op zoek naar iemand. tot slot de zondagavond met een rood wijntje in alle rust afgesloten op de kamer.

1. Mees Nederlof:
    5 juni 2017
    Jullie maken echt van alles mee,er hopen dat jullie voldoende rust pakken.
  2. Lijdia:
    5 juni 2017
    Heb wel eens een stuk gelezen over dit experiment. Gaaf om het te zien zeg.
    Veel reisplezier nog.
  3. Jeannette:
    5 juni 2017
    Zo maak je nog eens wat mee!
    Denk ook aan de vitamientjes hė
  4. Gert:
    5 juni 2017
    Is een uitdaging hoor als je elke dag ergens gaat eten. We kopen iedere dag vers fruit, ook het ontbijt is in ieder geval goed.
  5. Jaap:
    7 juni 2017
    Zo, ik ben er is even voor gaan zitten. Man, man, wat jullie allemaal niet te zien krijgen.
    Het begin in Canada kwam heel bekend door, maar de States is dan weer heel wat anders.
    Veel plezier en geniet ervan!!!!